Erabakitzeko eskubideak gutxieneko heldutasuna behar du /El derecho a decidir requiere un mínimo de madurez
Badut inpresioa nahasmen haundi bat
dugula gizartean, lehen oso argi zeuden “haurren gauzak” eta “helduen gauzak”.
Oso argi zegoen zeintzuk ziren helduak erabaki beharrekoak. Gero zabaltzen hasi
ziren; trauma psikologikoei buruzko teoriak (modu sentsazionalista batean, zorroztasunik gabe ), haurrak behar duen konfidantza
nortasuna garatzeko, sorkuntzarako eta esperimentaziorako espazioaren defentsa,
etab. Badirudi ezezko bat “nik esaten
dudalako” ezartzeak gure seme alabak intseguro bihur ditzakela.
Baina haur edo gaztetxo bati
erabateko beldurra eta intseguritatea ematen diona da gurasoak esatea “zeuk
ikusi” , asumitzeko prestatuak ez dauden ardura bat euren bizkargainean
sentiaraziz. Haur edo gazte bat argumentuak irmoki defendatzen dabilenean postura
heldu bat imitatzen ari da, gurasoak iritzi propio bat badutela eta ondo egina
dagoena zer den garbi dutela ikusteko beharra dauka; honek esku onetan
dagoenaren sentipena ematen dio, seguru sentiarazten du, nahiz eta haserre
agertu. Adinaren arabera, bere argumentuak entzun, balioztatu, eta eztabaidatu
daitezke eta hau gertatzen bada konklusioak ez du garrantziarik zeren sujetu
modura errekonozitua izan da eta pentsamendu kritikorako oinarriak ezarriko
ditugu.
Goxoki denda batean haur bat sartu
eta “hartu nahi duzuna” esateak bakarrik uzten du salmenta estrategia
bortitzenen aurrean, eta aukeratu dezake pakete dizdiratsuena, bere pertsonaia
gustukoenaren marrazkia duten gailetak…Eta aurkituko da gustuko marrazkiaren
plastiko batekin eskuetan eta gustatzen ez zaizkion gailetekin.
Goxoki dendara goxoki bila sartu ohi
garela azaltzea eta zer jateko gogoa duen galdetzea bidelaguntza bat egitea da,
etengabeko kontsumora eta etengabeko frustraziora bideratua dagoen merkatu
baten aurrean maneiatzeko baliabideak ematea.
Tengo la impresión de que tenemos una confusión generalizada en la sociedad actual, antes estaban muy claros los "temas de mayores" y "temas de niños". Estaba muy claro que había decisiones que eran competencia de los adultos. Pero después vino la divulgación de "teorias sobre traumas infantiles" (explicados de manera sensacionalista y sin rigor), la necesidad de un ambiente de confianza para el desarrollo adecuado del menor, la defensa de los espacios de ocio y creatividad infantil, etc. Hemos llegado a entender que plantear una decisión "porque lo digo yo" va a insegurizar a nuestros retoños y si después de explicarle que esa decisión es por su bien aunque ahora no lo pueda entender, si sigue llorando o enfadado nos sentimos culpables y retiramos el límite o decisión.
Pero lo que da inseguridad y miedo a niños y niñas es recibir un "tú veras", sintiendo sobre su espalda una responsabilidad que no estan preparados para asumir.Cuando una niña o adolescente defiende un argumento con fuerza, nos esta poniendo a prueba y necesita saber que los adultos tenemos una visión clara de lo que es correcto y la mantenemos, porque así se sienten seguros bajo nuestra responsabilidad, aunque lo que muestren sea enfado y disgusto. Según se van haciendo mayores les daremos valor a sus argumentos y negociaremos terminos teniendolos en cuenta, y ya no importará el resultado final porque ya los hemos reconocido como sujetos.
Cuando entramos a una tienda de chuches y les decimos "coge lo que quieras", los dejamos sólos ante las técnicas de venta más agresivas de las que son objeto y saldran con galletas de sus dibujos preferidos y un paquete con regalos sorpresa pero empezarán a comer y no les gusta lo que hay dentro.Se encontraran con un plástico de sus dibujos preferidos y nada que merendar.
El darles pautas para enfrentar estas campañas de publicidad y explicarles que entramos a elegir qué dulce queremos comer hoy y que no es momento de comprar juguetes, les damos herramietas para enfrentarse a un modelo social que empuja al consumo conpulsivo y a la frustración constante.
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